Voorbereiden

19 december 2009 - Amsterdam, Nederland

Tussen de decemberbezigheden -het verzinnen van mijn voor- en tussengerecht voor het Kerstdiner met de familie en het schrijven van de laatste kerstkaarten- door ben ik druk met de laatste voorbereidingen om mijn uitdagende reis naar Zuid-India te kunnen beginnen. Komende week o.a. de reisbenodigdheden bij elkaar scharrelen en mijn ipb-vliegtickets en visum regelen. En laat nou net mijn inkt op zijn om de visumformulieren te kunnen printen...

Ik hoop eind december met KLM naar Delhi te vliegen en van daaruit met een lokale airline naar het zuiden van India te reizen. Wat de inhoud van mijn reis betreft heb ik alleen mijn eerste verblijfdagen in Kerala vastgelegd. De data in mijn aangegeven reisroute zijn dan ook slechts een indicatie. De rest van de reis zie ik wel hoe het loopt en heb ik alle vertrouwen dat ik op de juiste, bijzondere, interessante, mooie, rustgevende en liefdevolle plekken terecht zal komen en dito mensen zal ontmoeten.

Mijn ontmoeting met het kleurrijke en natuurrijke Kerala zal beginnen met een 3-daags verblijf met kookcursussen in de stad Kochi. Daarna zal ik in rustig tempo naar beneden afzakken richting Trivandrum (Thiruvananthapuram). Ook heb ik Madurai op het reisschema staan om daar zuster Jesi uit het ziekenhuis in mijn geboorteplaats Guntur op te zoeken. Afhankelijk van de tijd, de reisafstanden en de overgebleven rupees ga ik misschien ook naar Pondicherry. Mijn reis zal ik hoogstwaarschijnlijk vanuit Trivandrum of Chennai weer via Delhi, in de laatste week van januari afsluiten.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Petra

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. opa:
    28 december 2009
    Grote vriendin,
    Een uitdagend reisplan, zoals ik gisteren al van je vernam. Ben heel benieuwd naar je ervaringen en zal beslist je reis op de kaart volgen.
    En wees voorzichtig !!!
    Veel liefs