Incredible memories

7 februari 2010 - Amsterdam, Nederland

Vanochtend mijn eerste vlucht, een vroege Manchester op en neer. Hoewel ik er, na anderhalve maand vakantie, een klein beetje tegen op zag mijn blauwe pak weer aan te trekken zat ik er bij aanmelden meteen weer helemaal in. En alsof ik niet was weggeweest, (dames en heren, mijn naam is (...) en ik ben uw purser op deze vlucht...) vlogen met een leuke crew, rustige passagiers en zonder vertragingen mijn eerste werkuurtjes gezellig voorbij.

Sinds ik terug ben heb ik al velen van jullie kunnen spreken of zien, alle indrukwekkende reisherinneringen ophalend. Ook de foto's laten mij iedere keer beseffen dat ik toch echt op al die mooie plekken ben geweest en die bijzondere en lieve mensen heb mogen ontmoeten. En binnenkort zal ik me aan de eerste zelfgemaakte Indiase gerechten gaan wagen. De heerlijke (en geurende!) Indiase kruiden en specerijen hebben, in handige voorraadpotjes, een prominente plek gekregen in mijn keukenkastje.

~~ ~~~~~~~~~~~

Ik vond het fijn om dit reislog bij te kunnen houden en jullie lieve reacties in India te mogen ontvangen.  Ook de persoonlijke welkom-thuis kaarten en berichten waren een leuke verrassing, nogmaals dank daarvoor!

India, een bijzonder land, een kleurrijk land, een land met vele contrasten, een gastvrij land,  mijn geboorteland, een land waar ik van ben gaan houden...